۳ مهر ۱۳۸۸

تارت میوه


این یکی میوه نداره و فقط با ژله س


من این دستوره تارت که توش تخم مرغ یا زرده نداره بیشتر دوست دارم چون به نظرم اون یکیا سفت میشه


ارد 120 گرم کره سرد 70 گرم اب سرد 2 تا 3 ق غ(غذا خوری)


ارد رو تو ظرف بریزید کره رو توش رنده کنید بعد با نوک انگشت خوب با ارد مخلوط کنید بعد به اندازه ای که خمیر بدست بیاد توش اب بریزید یعنی اب رو قاشق قاشق بریزید و ورز بدید تا خمیر شد دیگه خیلی ورز ندید و با خمیر بازی نکنید
1 ساعت بگذارید تو یخچال بمونه بعد با وردنه بازش کنید و تو قالب پهنش کنید تا دیواره قالب رو هم بپوشونه داخل فر 175 درچه سانتی گراد تا خمیر بپزه و کمی قهوه ای بشه رنگ اردی که برای حلوا بو داده میشه قبل از اضافه کردن روغن



مواد کرم

شیر 1 لیوان ارد 1 ق غ نشاسته 1 ق غ تخم مرغ 1 عدد وانیل کمی شکر به اندازه ای بریزید که شیرینیش رو دوست دارید اما چون میوه داره و بیسکوئئتش هم شیرین نیست شما کمی شیرین ترش کنید من خودم همین کارو میکنم
ارد و نشاسته رو با شیر سرد مخلوط کنید تا کلملا باز بشه یکم شکر بریزید و تخم مرغ رو اضافه کنید خوب هم بزنید رو گاز بکذارید با شعله ملایم تا بجوشه و غلیظ بشه بعد شکرش رو بچشید و به اندازه ای که کمی شیرینیش به نظر زیاد بیاد شکر بریزید چون این دیگه ذائقه ای و من خودم هم میچشم


روی بیسکوییت اماده بریزید و همون موقع میوه ها رو روش بچبنید از هر میوه ای که دوست داشتید

اگه خواستید روش ژله بریزید حتما باید توی یخچال خنک شده باشه و زله تون هم کمی خودش رو گرفته باشه مثلا من ژله رو بعد از اماده کردن یه ساعت میگدارم بیرون یخچال تا هم خنک بشه و هم همون قدر که میخوام خودش رو بگیره تارت هم که تو یخچال خنک شده حسابی اونوقت زله رو روش میریزم این طوری ژله هم زود میبنده هم دور و بر ظرف نمیریزه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر